Monday, December 1, 2008

KONVOI KASIH LABUAN

Lama sudah saya tidak update blog ni. Selepas balik bercuti dari Labuan macam-macam ilham datang menerjah kat kepala ni. Insya Allah kalau diberikan kesempatan menaip boleh kongsi kat blog ni. Jiwa kembara makin membuak-buak dalam diri. Ada hajat yang masih belum kesampaian. Harap-harap umur saya masih panjang. Optimis.









Dan apakah mereka tidak mengadakan perjalanan di muka bumi dan memperhatikan bagaimana akibat (yang diderita) oleh orang-orang sebelum mereka? Orang-orang itu adalah lebih kuat dari mereka (sendiri) dan telah mengolah bumi (tanah) serta memakmurkannya lebih banyak dari apa yang telah mereka makmurkan. Dan telah datang kepada mereka rasul-rasul mereka dengan membawa bukti-bukti yang nyata. Maka Allah sekali-kali tidak berlaku zalim kepada mereka, akan tetapi merekalah yang berlaku zalim kepada diri sendiri.
(Ar Rum:9 ).

Dan sungguh kamu akan mendapati mereka, manusia yang paling loba kepada kehidupan (di dunia), bahkan (lebih loba lagi) dari orang-orang musyrik. Masing-masing mereka ingin agar diberi umur seribu tahun, padahal umur panjang itu sekali-kali tidak akan menjauhkannya daripada siksa. Allah Maha Mengetahui apa yang mereka kerjakan.(Al Baqarah:96)

Oh Labuan. Aku tahu engkau tidak redha dengan maksiat di halamanmu ini. Sabarlah gelombang hijau bisa mengubahnya.




1 comment:

nurilhakim said...

Selagi hayat dikandung badan,
Selagi gagah menghayun tangan,
Selagi itu perjuangan tak ditinggalkan,
Selagi bumi belum kehijauan..

Post a Comment


Total Pageviews

free counters
Powered By Blogger